سرخط خبرها

چند روش خوب و ارزان قیمت برای تهیه کتاب

  • کد خبر: ۷۱۱۴۶
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
چند روش خوب و ارزان قیمت برای تهیه کتاب
اگر بتوان کتاب را با قیمت مناسب‌تر در اختیار کتاب خوان‌ها یا خوره‌های کتاب قرار داد بهتر است، چون دست کم آن‌ها جور بقیه را می‌کشند. برای همین، می‌خواهیم چند روش خوب و ارزان قیمت برای تهیه کتاب به این افراد توصیه کنیم. می‌خواهیم در ستون مقرون به صرفه این هفته چند روش خوب و ارزان قیمت برای تهیه کتاب به این افراد توصیه کنیم.

امیر مقدم | شهرآرانیوز - براساس آمار یا بی آمار، ما ایرانی‌ها جزو کتاب نخوان‌های دنیا هستیم. علتش جهش ناگهانی از مرحله شفاهی به تصویری باشد یا گرانی کاغذ و چه و چه، خیلی مهم نیست، چون در نتیجه آن تغییری ایجاد نمی‌شود. اصلا اینکه فکر می‌کنیم قیمت هر چیزی بالا برود طبیعی است، ولی نباید قیمت کتاب افزایش پیدا کند تا همین یک ذره کشش ما به مطالعه هم از بین برود، خودش، نشان می‌دهد چه قدر اهل مطالعه ایم!


با همه این‌ها فکر می‌کنم اگر بتوان کتاب را با قیمت مناسب‌تر در اختیار کتاب خوان‌ها یا خوره‌های کتاب قرار داد بهتر است، چون دست کم آن‌ها جور بقیه را می‌کشند. برای همین، می‌خواهیم در ستون مقرون به صرفه این هفته چند روش خوب و ارزان قیمت برای تهیه کتاب به این افراد توصیه کنیم.


تعوض کتاب قدیمی با نو

این روز‌ها برخی سایت ها، کانال‌ها و فروشگاه‌های عرضه کتاب طرحی با نام «تعویض کتاب‌های قدیمی و کهنه با جدید» دارند که یک فرصت عالی برای کتاب خوان هاست. شما می‌توانید کتاب‌های بدون استفاده تان را به این مراکز بدهید تا آن‌ها پس از ارزیابی و قیمت گذاری، به ازای ارزش ریالی آن‌ها به شما کتاب یا کتاب‌هایی را که می‌خواهید بدهند.


خرید کتاب‌های دست دوم

فروشگاه‌های زیادی در شهر هستند که کتاب دست دوم می‌فروشند. خوبی کتاب برخلاف غذا یا لباس این است که دست خورده آن هم همان قابلیت استفاده دست نخورده اش را دارد. معمولا نمایشگاه‌ها و بازار‌های دائمی و موقت کتاب برای این منظور گزینه خوبی هستند، مانند جمعه بازار کتاب در شهر خودمان که هرهفته جمعه‌ها در خیابان مدرس برپاست.


تهیه کتاب‌های چاپ قدیم‌تر

خرید چاپ‌های قدیمی‌تر یک کتاب هم راهکار دیگری است که دست کم در مقایسه با کتاب‌هایی که چاپ جدید آن‌ها تغییر محتوایی نکرده، واقعا به صرفه است. بهترین مکان برای پیداکردن این نوع کتاب‌ها هم معمولا سایت‌های ناشران اصلی کتاب هاست.


خواندن نسخه الکترونیک

این روز‌ها به ویژه از زمانی که کرونا همه را خانه نشین کرده است و خیلی‌ها ترجیح می‌دهند مجازی خرید کنند، نسخه الکترونیک کتاب‌ها بیش از قبل منتشر می‌شود و در دسترس قرار دارد و البته با قیمت بسیار بسیار ارزان تر. این فرصت می‌تواند برای آن‌هایی که از قیمت گران کتاب‌های کاغذی شاکی هستند عالی باشد، هرچند کتاب خوان‌های قدیمی و اصیل هنوز نتوانسته اند این فناوری را هضم کنند.


عضویت در کتابخانه‌ها

هم چنان یکی از به صرفه‌ترین روش‌های دسترسی به کتاب عضویت در کتاب خانه هاست، آن هم برای ما مشهدی‌ها که به کتابخانه‌های بزرگی مانند آستان قدس رضوی دسترسی راحتی داریم. البته این گزینه بیشتر برای روز‌های غیرکرونایی کاربرد دارد و توصیه می‌شود.


تعویض کاغذ باطله با کتاب

تعویض کاغذ باطله با بن کتاب هم آخرین پیشنهادی است که می‌توانم به شما بدهم. هرچند انتخاب‌های خیلی محدودی خواهید داشت، با این روش‌ها هم می‌توان ارزان قیمت‌تر کتاب تهیه کرد. برای این منظور کافی است به مراکز «مبادله کاغذ باطله با بن کتاب» سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد سر بزنید.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->